Vilkår og Betingelser

Allmänt

MEOW Logistic Oy, FI28863211, Koetilankatu 8, 01520 Vantaa Finland; säljer produkter till företag och konsumenter i laglig ålder till länder inom EU. De här villkoren gäller vid köp av produkter i vår webbutik samt tillhörande leveranssätt.

Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa villkor utan förvarning och därför ber vi dig läsa igenom de allmänna villkoren innan beställning genomförs.

Produkter och priser

Produkternas egenskaper och priser presenteras på respektive produktsida i webbutiken. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna på produkter och frakt. Kontrollera alltid priset i varukorgen innan du bekräftar din beställning. Priserna inkluderar moms och du kan se momsbeloppet i varukorgen och på orderbekräftelsen.

Frakt

Eventuell fraktkostnad fastställs utifrån vald produkt (t.ex. vikt och förpackning), samt utifrån det leveranssättet som valts. Fraktkostnaden (om någon) tillförs automatiskt till den totala summan av din order och därmed visas den totala kostnaden i varukorgen innan du bekräftar din beställning.

Beställning och avtal

Du kan beställa produkter från webbutiken genom att lägga till dem i varukorgen och genom att bekräfta och betala din order i kassan. När du genomför en beställning i webbutiken finns kravet av att du läser och accepterar de allmänna villkor som gäller vid ordertillfället. En bekräftad beställning som accepterats av oss (förutom vid utövande av ångerrätt som nämns nedan) är bindande och skapar ett avtal enligt dessa villkor.

Betalning

Du kan betala din beställning genom att i varukorgen välja bland de betalsätt som finns i webbutiken.

Bekräftelse av beställning och betalning

När du betalt och bekräftat din order skickar vi en orderbekräftelse till dig via e-post, kontrollera därför att du anger din e-postadress korrekt vid beställning. I orderbekräftelsen bekräftar vi också vilket betalsätt som använts. I de fall där vi på grund av oväntade omständigheter inte kan acceptera din beställning kommer vi att informera dig så fort som möjligt.

Leverans

Vi levererar din beställning via det leveranssätt du valde när du genomförde din beställning i webbutiken.

Leveranstid

Vår generella leveranstid inom EU är beroende av produkt och leveranssätt, {{default-delivery-estimate}} dagar. Mer specifika leveranstider informeras i samband med produktbeskrivningen.

Ångerrätt och retur

Du som konsument har rätt att häva ditt köp enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Att häva köpet gör du genom att informera oss om att du ångrat ditt köp senast inom 14 dagar från att du mottagit din order.

Du måste tydligt informera oss om att du vill använda din ångerrätt genom att t.ex. fylla i vårt returformulär, skicka oss ett meddelande till e-postadressen nedan eller genom att skriftligen informera oss i samband med returen.

Ångerrätten gäller endast för produkter som är oanvända, i originalförpackning och välpaketerade för returleveransen.

Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varorna, till returadressen nedan, senast 14 dagar efter att du informerat oss om att du vill utnyttja ångerrätten. Du måste kunna bevisa att du skickat returen inom de 14 dagarna (genom att t.ex. visa ett kvitto på frakten). Frakten för returen betalas av dig. Den kostnaden kommer inte att återbetalas till dig.

När du skickar tillbaka dina varor måste du även skicka med ditt namn, kontaktinformation och ditt bankkonto så att vi kan återbetala din betalning. Vi återbetalar betalningen så snart som möjligt enligt bestämmelserna i konsumentköplagen.

Vår returadress:

MEOW Logistic Oy Koetilankatu 8 01520 VANTAA FINLAND

Reklamation

När du får dina varor rekommenderar vi att du kontrollerar att allt är korrekt. Om någon vara saknas, har skadats under leveransen eller om varorna på något annat sätt inte överensstämmer med det du beställde ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 dagar för att komma överens om hur vi kan åtgärda situationen. När det gäller fel på produkter som beställts av konsument så följer vi bestämmelserna i konsumentköplagen.

Kundtjänst

Vår personal hjälper gärna till och svarar på eventuella frågor angående din beställning, så tveka inte att kontakta oss via e-post eller telefon på:

info@felis.fi +358405027770 08.00-16.00

Begränsning av ansvar

MEOW Logistic Oy är inte ansvariga för direkt, indirekt eller annan skada relaterad till eller till följd av beställning, leverans eller produkt, utom för de bestämmelser som gäller enligt konsumentköplagen eller annan relevant lag.

Tvister

I fall där det uppstår en tvist angående en beställning önskar vi kunna lösa den i första hand tillsammans med dig. Vi ber dig därför att kontakta vår kundtjänst vid sådana fall så att vi tillsammans kan försöka lösa problemet.

Din indkøbskurv er tom.

Vilkår og betingelser

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 24.8.2018 alkaen.

Verkkokauppa

MEOW Logistics Oy
Koetilankatu 8 A 1
01520 Vantaa

0405811026
virpi@felis.fi
2886321-1

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Felis yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

MEOW Logistics Oy
Koetilankatu 8 A 1
01520 Vantaa

0405811026
virpi@felis.fi
2886321-1

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Fortrydelsesret

Du har ret til at annullere denne kontrakt inden for 14 dage uden at angive en årsag. Fortrydelsesperioden slutter efter 14 dage fra den dag, du modtog den sidste forsendelse, og i tilfælde af downloadprodukter fra det øjeblik, du modtog ordren.

Med henblik på at udøve din fortrydelsesret skal du give os besked om din beslutning vedrørende annullering af kontrakten på utvetydig vis (fx pr. post eller e-mail). Du kan også anvende vores returneringsformular, der kan udskrives, men dette er ikke påkrævet.

Med henblik på at efterleve returneringsperiodens deadline skal du sende os meddelelsen om returnering inden returneringsperiodens udløb.

Konsekvenser for returnering

Hvis du beslutter dig for at annullere denne kontrakt, tilbagebetaler vi alle transaktioner, vi har modtaget fra dig, inklusive forsendelsesomkostninger (men eksklusive ekstraomkostninger som følge af valg af en anden forsendelsesmetode end den mest økonomiske, som vi anbefaler som standard) ufortøvet og under alle omstændigheder inden for 14 dage fra tidspunktet, hvor vi modtag din meddelelse om returnering. Vi foretager tilbagebetalingen ved hjælp af den betalingsmetode, du anvendte i den oprindelige transaktion, medmindre der foreligger udtrykkelig aftale om andet. Du vil under ingen omstændigheder pålægges yderligere omkostninger.

Du skal sende varerne tilbage ufortøvet og inden 14 dage fra afsendelsen af meddelelsen om returnering. Du har efterlevet forfaldsdatoen, hvis du sender varerne tilbage inden udløbet af den førnævnte 14-dagesperiode.

Du er kun ansvarlig for fald i varernes værdi, hvis årsagen til denne forringelse ligger ud over behandling, der er påkrævet med henblik på at afgøre varernes beskaffenhed, egenskaber og funktionalitet.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.